Ny som förening

Grattis till er nya spelförening!

Vad händer nu då? Ni har startat föreningen, ni har en styrelse och säkert en massa bra planer. Så vad behöver ni göra för att få igång det hela, hur gör ni det och vad finns det därute som kan vara intressant för er? Här har vi samlat en checklista som ni kan använda er av i uppstartsarbetet. Lycka till!

Checklistan

Det är bra om hela styrelsen har läst igenom vad som står här, så att alla har samma information och kan hjälpas åt med att hålla reda på allt.

Ni använder samma inloggningsuppgifter som när ni gjorde ansökan. Det är via eBas ni rapporterar föreningsuppgifter varje år för att bekräfta föreningens fortsatta medlemskap i Sverok och för att få vårt ungdomsföreningsbidrag. Vad som gäller för att få bidrag finns beskrivet under Bidrag och stöd
Genom att skriva in en presentation eller skriva in en hemsida i eBas så syns er förening på vår sida Spelkartan.se. På denna sida kan utomstående gå in för att se vilka föreningar som finns i ens närhet. Ni kan även lägga upp spelträffar eller eventuell lokal ni har, detta görs direkt på Spelkartan.se.
För att få bidrag behöver föreningen ha ett bankkonto i föreningens namn. Läs om hur ni ordnar det under Bankkonto.
Vore det bra med en föreningslokal? Skulle ni vilja lära er mer om hur man sköter en förening, eller kanske utveckla era kunskaper inom spelhobbyn? Behöver ni extrapengar för att kunna genomföra en idé? Läs mer om alla stöd ni som medlemmar i Sverok kan få under Bidrag och stöd

Hör av er om ni har frågor eller funderingar

Du når oss alltid på info@sverok.se och kan även ringa oss på 010-551 93 00 under kontorstider. Vet du vem du söker kan du hitta alla oss som jobbar på Sverok på Kontakta oss.

Fortsätt spela!

Under Lär dig mer har vi samlat all information för dig som vill ta nästa steg. Där hittar du mallar och checklistor, kurser och vår FaQ